HOE HET VERKEERDE POS-SYSTEEM U GELD KOST

De klant van vandaag is altijd online aanwezig en verwacht van u als winkel hier dan ook de juiste service. Met de juiste technologie kan u voldoen aan de wensen van uw klanten. Het tegenovergestelde is ook waar, de foute technologie kan al uw inspanningen ondermijnen.

U vindt hier 4 manieren hoe uw POS-systeem uw bedrijf kan beschadigen, tips om fouten te voorkomen en te kiezen voor een systeem dat zakelijke groei ondersteunt.

1. Geen mobile POS, geen verkoop

Een POS-systeem waarin de optie mobile POS (mPOS) niet mogelijk is, kan de verkoop letterlijk tot stilstand brengen. Klanten zijn het gewoon om toegang tot informatie, producten en diensten binnen handbereik te hebben. Wanneer ze gebruik kunnen maken van hun smartphones hoeven ze niet langer aan te schuiven aan de kassa en hoeven de aankopen zelfs niet in de winkel plaats te vinden.

Het kiezen van een standalone mPOS oplossing kan net zo fout aflopen. Als de apparaten in handen van uw medewerkers niet alles kunnen wat een stationaire kassa wel kan, eindigen uw medewerkers uiteindelijk terug achter de kassa met een gefrustreerde klant.

De oplossing

Controleer of uw POS de optie mPOS bevat en het systeem geïntegreerd is, zodat uw mobiele en stationaire POS naadloos samenwerken. Wanneer uw mPOS betalingen, promoties, productkennis en up-to-date inventaris informatie aankan, kunnen uw medewerkers de volledige transactie uitvoeren waar uw klanten dat willen. Ze kunnen een snellere en efficiëntere service bieden wat zorgt voor een verbeterde winkelbeleving, minimale wachtrijen en maximaal comfort.

2. De POS mist een persoonlijke toets

Personalisatie wordt steeds belangrijker voor shoppers die verwachten erkend te worden als individu, aanbevelingen te ontvangen op basis van interesses en beloond te worden voor hun loyaliteit. Ook al heeft u een schat aan gegevens over uw klanten, als uw POS-systeem niet geïntegreerd is met andere systemen kan uw verkoopafdeling hier niets mee. Zonder dat inzicht, kunnen uw medewerkers de gepersonaliseerde ervaring die uw klanten verwachten niet leveren.

De oplossing

Kies een POS die informatie kan samenbrengen over de activiteiten van uw klanten op verschillende kanalen en creëer inzichten waardoor personeel een geïnformeerd gesprek met de klant kan hebben. Zorg ervoor dat het systeem gemakkelijk toegang geeft tot relevante informatie met eerdere aankopen, loyaliteitspunten, voorkeuren en interesses inbegrepen.

3. Het systeem vertraagt uw personeel

Een rigide POS-interface kan uw productiviteit belemmeren. Als het POS-systeem niet goed bij uw workflow past en moeilijk aan te passen is, loopt u het gevaar te veel tijd te steken in het trainen van uw personeel om te kunnen werken met het systeem. Deze tijd kan beter geïnvesteerd worden in het bedienen van klanten.

De oplossing

Kies een POS-systeem dat gemakkelijk aan te passen is aan de manier waarop uw mensen werken, hen toegang gevend tot alle tools en informatie die ze nodig hebben. Gebruik rolgebaseerde ondersteuning om te bepalen wie toegang heeft tot wat, en bied slimme menu’s en sneltoetsen aan zodat het werk opschiet.

4. Betalen zonder gedoe

De verwerking van betalingen kan essentieel zijn voor de retail, maar een heleboel POS-systemen doen je anders denken. Een verrassend aantal systemen ondersteunen geen nieuwe betaalmethoden zoals ‘de mobiele portemonnee’ of ‘contactloze kaarten’, en moeten zelfs hard hun best doen voor het verwerken van cadeaubonnen, loyaliteitspunten en promotie codes. Dit leidt tot wachtrijen, frustratie en fouten dat het vertrouwen in uw merk kan ondermijnen.

De oplossing

Zorg ervoor dat uw klanten kunnen betalen op de manier dat zij dat willen, zonder gedoe. Kies een systeem dat het toevoegen van nieuwe betaalmethoden toelaat en het gemakkelijk maakt voor uw personeel om deze methoden te accepteren.

POS-systemen vormen de kern van elke detailhandel. De succesvolle retailers van de toekomst zullen diegene zijn die kiezen voor een systeem dat het bedrijf kan ondersteunen in het tegemoetkomen van de verwachtingen van de klanten.

Ondersteunt uw huidige POS-systeem uw ambities als retailer? Download de whitepaper ‘8 points to consider when buying retail Point of Sale’.

Bron: lsretail.com