6 FOUTEN BIJ HET KIEZEN VAN HOTEL SOFTWARE

Van een complexe oplossing tot slechte integratie, er kan veel mislopen bij het selecteren van bedrijfstechnologie voor uw hospitality bedrijf. Ontdek wat het verschil maakt tussen succes en falen, en trap vooral niet in deze 6 fouten:

1. Focus op kortetermijndoelen

Het is weer eens zover: uw hotelsoftware laat het afweten. Een reminder dat het nu écht tijd is om hier iets aan te doen. Herkenbaar? Helaas kan stilstand ongemerkt een dure grap zijn. Overstappen naar een modern hotelmanagement systeem is dan op lange termijn veel gunstiger. Sluit dus nooit een snelle compromis als het gaat om de kwaliteit van IT.

2. Onduidelijke bedrijfsdoelstellingen

Het kiezen van een softwaresysteem is één ding. Veel belangrijker is de vraag: wat wilt u hiermee bereiken? Breng daarom eerst de wensen en behoeften van uw onderneming in kaart. Zo weet u precies welke functionaliteiten nodig zijn en kunt u op basis daarvan een planning maken. Hiermee voorkomt u dat het project mislukt of deadlines niet worden gehaald.

3. Selectieproces overlaten aan de IT-afdeling

Experts zijn het erover eens: het is noodzakelijk dat het management betrokken is bij het selecteren van een nieuw IT-systeem, maar ook bij de implementatie en verdere uitvoering ervan. Waarom? Dit zorgt ervoor dat het managementteam realistische verwachtingen heeft, zelf voorstander is van het nieuwe systeem en dit ook uitdraagt naar de rest van de organisatie.

4. Vertrouwen op verschillende deeltjes technologie

“Bent u hier ooit eerder geweest?” Het is een frustrerende vraag voor vaste gasten, en meestal een gevolg van systemen die niet met elkaar communiceren. Hoe u dit in de toekomst kan voorkomen? Kies voor een alles-in-één-oplossing. Zo heeft u een volledig overzicht van al uw activiteiten en klanten. Gebruik deze informatie om uw gasten een gepersonaliseerde ervaring te bieden.

5. Technologie die niet meegroeit

Consumenten verwachten tegenwoordig dat ze op elk moment een online reservering kunnen maken. Langzame servers en systeemstoringen zijn niet alleen schadelijk voor uw onderneming, maar ook voor uw reputatie. Daarom is het van cruciaal belang dat uw IT-omgeving up-to-date én toekomstbestendig is. Kies voor een flexibel systeem dat uw groeiplannen ondersteunt.

6. Complexe oplossing die veel training vereist

Het succes van een nieuw systeem valt of staat met gebruiksgemak. Kiest u voor een intuïtieve interface, dan kunnen medewerkers binnen enkele minuten na de training met het systeem aan de slag. Bij een rolgebaseerde oplossing zien werknemers enkel de functionaliteiten die voor hen relevant zijn. Een totaaloplossing heeft als voordeel dat u medewerkers maar één keer hoeft te trainen.

Meer lezen over de 6 veelvoorkomende fouten waarmee hotels worden geconfronteerd én hoe u deze kunt vermijden? Download hier onze gratis whitepaper!