Retail CRM oplossing

Wat zijn de mogelijkheden van een retail-gerichte CRM oplossing?

Wilt u weten hoe u de consument het beste kunt bedienen? Beschikt u over een compleet klantbeeld waarmee u hen een unieke winkelervaring kunt bieden? Om uw bedrijf te laten groeien is het belangrijk om uw klant echt te leren kennen, van aankoopgeschiedenis tot actuele interesses. Met andere woorden: een 360-graden klantbeeld waarmee u de consument nog beter kunt informeren met slimme campagnes. 

 

De retail CRM oplossing van Microsoft Dynamics 365 is een cloud-based softwareoplossing die speciaal ontworpen is voor de retail sector. Maar wat kunt u allemaal met deze CRM oplossing? Dat leggen wij graag uit.

 

Afstemming sales & marketing

Sales en marketing kunnen samenwerken zodat u een beter begrip krijgt van de behoeften van klanten en daarop kunt inspelen.

Verhoging verkoopproductiviteit

Met de juiste CRM-software kan uw salesteam de juiste leads vinden en inzichten bieden wanneer ze met klanten in contact gaan.

Betere klantrelaties

Door klantenservice en sales samen te brengen, kunt u de voorkeuren van klanten bepalen en voorspellen.

Microsoft CRM

Ons Customer Relationship Management (CRM) systeem helpt u om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van de klant. Het stelt u in staat deze behoeften te vertalen naar het juiste aanbod, op het juiste moment. Zo kunt u de consument verleiden met gepersonaliseerde content. Een betere klantbeleving vergroot de betrokkenheid bij uw merk. Dit maakt van uw klanten echte merkambassadeurs die meer en vaker bij u kopen én anderen enthousiasmeren. 

 

Retail CRM oplossing: ontdek de mogelijkheden

Met data uit verschillende bronnen kunt u uw klantprofielen beheren en verrijken. Dit stelt u in staat om uw klanten beter te begrijpen en om uw aanbod en service af te stemmen op hun wensen en behoeften. Zo kunt u bijvoorbeeld zien welke producten uw klanten het meest kopen, hoe vaak ze uw webshop bezoeken en welke feedback ze geven. Klanten kunnen ook beloond worden voor hun loyaliteit, bijvoorbeeld door ze punten, kortingen, of cadeaus te geven.
U kunt uw klanten segmenteren op basis van hun kenmerken, hun gedrag, hun aankoopgeschiedenis, hun interesses, enz. Hierdoor kunt u ze effectiever bereiken en uw marketingcampagnes personaliseren en optimaliseren. Zo kunt u uw klanten bijvoorbeeld indelen in verschillende groepen, zoals nieuwe klanten, trouwe klanten of VIP-klanten. Is uw klant jarig? Dan kunt u hem/haar een persoonlijk berichtje sturen of een kortingscode bezorgen. U kunt uw klanten dus ook relevante boodschappen sturen op basis van hun locatie, verjaardag, of wanneer ze het winkelwagentje verlaten.
U kunt uw klanten aanmoedigen door ze gepersonaliseerde aanbiedingen, promoties of coupons te sturen via het kanaal van hun keuze. Denk aan e-mail, sms of door middel van een push notificatie. Door uw klanten te stimuleren om meer te kopen en om hun loyaliteit en retentie te verbeteren, verhoogt u meteen de lifetime value van de gemiddelde klant. Zo kunt u uw klanten bijvoorbeeld speciale aanbiedingen aanbieden, die afgestemd zijn op hun interesses, hun aankoopgeschiedenis of hun winkelgedrag. U kunt uw klanten ook uitnodigen om deel te nemen aan acties, wedstrijden of enquêtes. Met een retail gerichte CRM oplossing kunt u dus eindeloos touchpoints creëren.
Met behulp van AI en machine learning kunt u het klantgedrag analyseren en voorspellen. Hierdoor kunt u uw verkoopstrategieën aanpassen en uw conversieratio’s verbeteren. U geeft uw klanten iets waarvan ze (nog) niet wisten dat ze het wilden. Geef uw klanten aanbevelingen die gebaseerd zijn op hun voorkeuren, hun zoekopdrachten en hun klikgedrag.
Met uw verkoopkanalen kunt u uw voorraad optimaliseren en synchroniseren. Zo verbetert u uw beschikbaarheid, levering, retouren en klanttevredenheid. Dit stelt u in staat om zowel kosten als verspilling te verminderen. U verbetert dus de cashflow en liquiditeit. Zo kunt u bijvoorbeeld uw voorraad automatisch aanvullen op basis van de vraag, de seizoenen of sector gebonden trends.
Door uw verkoopkanalen te integreren en te harmoniseren, biedt u uw klanten een naadloze en consistente winkelervaring. Ongeacht of ze online, offline of via een mobiel apparaat winkelen. Zo geeft u klanten verschillende keuzes. Bijvoorbeeld om online te bestellen en te laten leveren, online te bestellen en in de winkel op te halen of te reserveren. Dit stelt u in staat om uw klanten te binden en te behouden.