Fit-gap analyse
Met een fit-gap analyse inventariseren wij uw behoeften en bekijken we hoe de door ons aangeboden ERP oplossing, Microsoft Dynamics 365 Business Central (voorheen Dynamics NAV), uitkomst kan bieden voor uw bedrijf. Wat vraagt dit van de inrichting? Zijn er aanvullende koppelingen of applicaties nodig? Is Dynamics 365 Business Central geïntegreerd met één van onze add-ons?
Hoe werkt het in de praktijk?
Bij een fit-gap analyse onderzoeken we waar onze oplossing aansluit bij uw processen en wensen en benoemen we de gebieden waar dat niet het geval is. We bieden bovendien een advies over de wijze waarop deze ‘gap’ ingevuld kan worden. Denk aan een klantspecifieke aanpassing, een extra koppeling of wellicht een wijziging in uw bedrijfsproces. Ons streven is hierbij altijd dat er één geïntegreerde oplossing ontstaat.
Wij geven het advies, de keuze is vervolgens aan u. Uiteraard staan wij u graag bij wanneer u de bevindingen in de praktijk wilt doorvoeren. Het analyserapport dient dan als blauwdruk voor de verdere vervolgstappen.
Updaten naar een nieuwe versie
Een fit-gap analyse biedt niet alleen uitkomst wanneer u zich aan het oriënteren bent op een nieuw ERP systeem. Een fit-gap analyse wordt ook uitgevoerd voor bedrijven die van een verouderde versie over willen gaan naar de nieuwste versie van de software.
Uit de fit-gap analyse blijkt in welke mate functionaliteiten, overeenkomen en processen opnieuw zullen worden ondersteund. Het laat bovendien zien welke mogelijkheden de extra functionaliteiten uw bedrijf bieden. Het analyserapport dient als leidraad voor een optimale inrichting van uw vernieuwde backoffice systeem.
Meer weten?
Wilt u meer weten? Ons sales team helpt u graag verder. Laat uw contactgegevens achter en wij behandelen uw vraag zo spoedig mogelijk.