Het Natuurhuis

Betere service en scherpere prijzen

Biologische supermarkt Het Natuurhuis werkt efficiënter en biedt klanten scherpere prijzen dankzij automatisering. TCOG implementeerde LS Retail, een oplossing op basis van Microsoft Dynamics NAV specifiek voor de retail.

 

Efficiënter en professioneler werken

Het Natuurhuis heeft 2 vestigingen die vroeger elk met hun eigen kassasysteem werkte. Door het gebrek aan centralisatie hadden de medewerkers veel administratief werk en was er een risico op verkeerde of verouderde informatie. Het Natuurhuis ging op zoek naar een manier om efficiënter en professioneler te werken en kwam zo bij TCOG terecht. TCOG stelde voor om LS Retail te implementeren, een applicatie voor de kleinhandel op basis van Microsoft Dynamics NAV. Het pakket werd volledig aangepast aan de behoeften van Het Natuurhuis en er werd een opleiding gegeven door TCOG aan twee directieleden.

 

LS Retail vormt ook de basis voor de gelanceerde webshop. Het Natuurhuis kan dankzij dit pakket heel wat tijd besparen en beschikt over uitgebreide rapporteringsmogelijkheden voor verkoopanalyse. Op basis daarvan kan het familiebedrijf zijn commerciële aanpak efficiënter uitstippelen en de klanten een betere service bieden. Dat komt de concurrentiepositie ten goede.

 

Flexibel en toekomstgericht

Het Natuurhuis is erg tevreden over de samenwerking met TCOG. “Ze brachten vooraf heel grondig onze specifieke behoeften in kaart”, verduidelijkt Raf Van Den Heuvel. “Op basis daarvan maakte ze aanpassingen aan het standaardpakket van LS Retail. De nieuwe software werd eerst ingevoerd in Merksem in 2010, en enkele maanden later werd ook de winkel in Antwerpen aangesloten op de server.” De derde vestiging van Het Natuurhuis is in zicht, hiervoor moeten ze alleen maar de verbinding maken met de server, de rest verloopt automatisch. Raf concludeert: “Ik heb er het volste vertrouwen in dat LS Retail de juiste keuze was. Deze software biedt veel meer mogelijkheden dan andere toepassingen.”