5 voordelen die retailers kunnen halen uit ScanPayGo technologie

 

ScanPayGo

Technologieën die transacties versnellen, zoals zelfbedieningskassa’s en kiosken, hebben de laatste jaren een hoge vlucht genomen. Er wordt zelfs verwacht dat de markt voor self-checkout tegen 2029, 12,01 miljard dollar zal bereiken. Maar omdat gemak de belangrijkste factor blijft die klanten naar fysieke winkels lokt, moeten retailers blijven innoveren om een concurrentievoordeel te behouden en manieren vinden om klanten nog beter van dienst te zijn. 

 

Het aantal winkels dat mobiel zelfscannen (ook wel scan and go of scan pay & go genoemd) aanbiedt, zal volgens onderzoeksbureau RBR naar verwachting tegen 2027 verdrievoudigen. Hoewel scan and go-oplossingen het meest prominent aanwezig zijn in supermarkten zoals Walmart in de VS of Sainsbury’s in het VK, blijft de technologie ook andere retail sectoren bereiken. Hieronder worden de vijf belangrijkste voordelen toegelicht die het succes van mobiele zelfscan-apps vergroten. 

Een snellere checkout-ervaring maakt dingen gemakkelijker

We zijn allemaal wel eens gefrustreerd door lange rijen aan de kassa, maar heeft u ooit een winkel verlaten omdat de rij te lang was? Volgens het onderzoek ‘State of Waiting in Line’ van Waitwhile haakt 85% van de klanten af als ze langer dan vijf minuten moeten wachten. Maar met toegang tot een mobiele zelfscan-app kunnen uw klanten gemakkelijk hun smartphone, of een apparaat verstrekt door de winkelier, openen, de artikelen die ze nodig hebben scannen en onmiddellijk betalen. Apps zoals ScanPayGo maken de winkelervaring sneller dan ooit, niet alleen kunnen klanten barcodes scannen en hun winkelmandje samenstellen binnen de app, ze kunnen ook boodschappenlijstjes maken en delen met andere app-gebruikers, loyaliteitspunten openen en toepassen, hun aankoopgeschiedenis bekijken, en veilig betalen. 

 

Met dit soort technologie voor uw klanten kunt u de rijen aan de kassa aanzienlijk verminderen of ze helemaal afschaffen. Dit creëert niet alleen meer ruimte voor uw klanten om hun aankopen te doen, maar het helpt u ook om een hogere klanten omzet te bereiken. U zal zo kunnen voorkomen dat uw winkel tijdens piekuren te vol loopt en mensen afschrikt, die er vervolgens voor kiezen om elders te winkelen. Klanten stappen in en uit de winkel op het tempo dat zij wensen, en winkeliers lopen minder snel waardevolle verkopen mis door lange, trage wachtrijen. 

Medewerkers kunnen meer aandacht besteden aan klantenservice

Met een zelfscan mobiele app om het afrekenproces te versnellen, kunnen retailers hun medewerkers vrijmaken om meer aandacht te besteden aan klantenservice. Volgens onderzoek van Hubspot vindt 90% van de consumenten een onmiddellijke reactie van de klantenservice heel belangrijk. Medewerkers zouden de middelen moeten hebben om onmiddellijk in te spelen op de behoeften van de klant, maar als ze de rij aan de kassa moeten wegwerken, is het veel moeilijker voor hen om de best mogelijke service te verlenen. 
 

Scan and go-technologieën nemen de druk van uw medewerkers bij de kassa weg, er zijn zelfs volledig autonome winkels die deze technologie gebruiken zonder kassamedewerkers! Maar of u nu mobiel zelfscannen gebruikt als de enige kassa-optie of slechts als een van de opties, u zal medewerkers kunnen vrijmaken en inzetten op andere gebieden in uw winkel. In een sector waar steeds vaker personeelstekorten voorkomen, kan dit soort technologie u tijd en middelen besparen en u tegelijkertijd in staat stellen het personeel dat u in dienst heeft ten volle en zo efficiënt mogelijk te benutten door ze in te zetten waar ze het meest nodig zijn. Bovendien is de kans groot dat u meer tevreden klanten krijgt als u meer werknemers beschikbaar heeft om vragen van klanten te beantwoorden. 

 

Klanten zijn gemotiveerd om meer te kopen

Wist u dat impulsaankopen 40-80% van alle aankopen omvatten? Als u scan and go-technologie in uw winkel implementeert, is de kans groot dat klanten vatbaarder worden voor impulsaankopen. Dit geeft u de mogelijkheid om onweerstaanbare aanbiedingen en kortingen in de winkel aan te bieden. Als de klant alleen maar hoeft te klikken om het aanbod te krijgen, is het moeilijk voor hem om het af te slaan. 
 

Met een mobiele app kunt u ook de aankopen van klanten analyseren en gerichte promoties rechtstreeks naar hun telefoon sturen. Door een aantrekkelijke deal aan te bieden, kunt u klanten het gevoel geven dat ze waar voor hun geld krijgen en hen tegelijkertijd aanmoedigen om meer te kopen tijdens hun volgende winkelbezoek. 
 

Dit soort apps kan klanten ook gedetailleerde productinformatie tonen, zoals of het t-shirt van biologisch katoen is, en of er specifieke wasvoorschriften zijn. Hierdoor weten klanten meteen alles over een product in plaats van te moeten zoeken naar informatie op de verpakking. 

 

Minder fouten, minder inconsistenties

Stel u voor, u heeft een eeuwigheid in de rij voor de kassa staan wachten en net wanneer u thuiskomt van de winkel, beseft u dat u voor hetzelfde artikel dubbel heeft betaald. Niet alleen heeft u meer betaald dan u had moeten doen, maar moet u terug naar de winkel om uw geld terug te laten storten. Klanten worden voortdurend met dit soort situaties geconfronteerd. Mobiele zelfscan technologie zorgt ervoor dat uw klanten geen onnodige fouten maken die hun winkelervaring of de indruk van de service van uw winkel negatief kunnen beïnvloeden. 

 

Omdat klanten volledige onafhankelijkheid hebben wanneer ze zoiets als een scan and go-app gebruiken, kunnen ze gemakkelijk bijhouden en aanpassen hoeveel artikelen ze kopen. En omdat ze artikelen scannen terwijl ze winkelen, komen ze geen irritante ongemakken tegen, zoals een kassierster die een rode sinaasappel aanziet voor een duurdere roze pompelmoes. In slechts een paar klikken kunnen klanten productinformatie en exacte prijzen zien, en artikelen aan hun winkelwagentje toevoegen zonder dat iets hen in de weg staat. 

En als u bang bent voor fraude van klanten, kunt u altijd willekeurige controles bij de uitgang uitvoeren om de risico’s te beperken. 

 

Implementatie is snel en betaalbaar

Het grootste voordeel aan mobiele zelfscan-apps is dat ze geen tijd kosten om te implementeren en er met de juiste software minimale aanloopkosten zijn. Als u over een softwareplatform beschikt dat dit soort technologie al ondersteunt, hoeft u niet onnodig veel geld en tijd te besteden om nog een aparte oplossing aan uw technologische infrastructuur toe te voegen en te integreren. 
 

De ScanPayGo app van LS Retail is rechtstreeks verbonden met het LS Central retail management software platform, dat alle informatie verzamelt. U hoeft enkel de app te activeren en dezelfde logica te gebruiken als uw ERP en POS. U kunt ook het uiterlijk en de kleuren personaliseren. En omdat de ScanPayGo-app op hetzelfde platform draait als uw ERP en POS, heeft u gemakkelijk toegang tot belangrijke inzichten om uw klanten te begrijpen. Zo kan u uw voorraad daarop afstemmen en aanbiedingen sturen op basis van het koopgedrag van individuele klanten. 

 

Meer weten over de ScanPayGo app van LS Retail? Download de flyer of neem contact met ons op. 

Bron: LS Retail 

 

Download de gratis whitepaper: 5 trends die retail zullen herdefiniëren!

Lees hier meer over de  vijf opkomende trends en technologieën waarvan we verwachten dat ze de komende maanden nieuwe uitdagingen en kansen zullen bieden in de retail branche.

 

Altijd op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen en trends van IT oplossingen?