
Het internationale marktonderzoeksbureau IDC heeft in zijn laatste MarketScape-rapport LS Retail uitgeroepen tot een van de belangrijkste leveranciers van POS-software (Point of Sale of verkooppunten) voor supermarkten.
Dit IDC MarketScape-rapport vergelijkt de prestaties van geselecteerde POS-softwareleveranciers in de supermarktensector wereldwijd. Het rapport onderzoekt verschillende factoren, waaronder hoe IT-kopers het vermogen van de POS-software beoordelen om aan de veranderende behoeften van supermarkten te voldoen, en de roadmap en innovatiestrategie van de leveranciers.
Selectiecriteria voor leveranciers
Om voor de studie te worden geselecteerd, moesten POS-leveranciers aan een aantal criteria voldoen:
- Een gevestigde reputatie hebben in het aanbieden van POS software oplossingen in het fast-moving consumer goods (FMCG) segment van de detailhandel, met aanzienlijke inkomsten uit supermarkten, en met ten minste één supermarktklant met een in-store netto-omzet van $1 miljard of meer.
- Een jaarlijkse omzet hebben van meer dan $13 miljoen.
- Een POS-software aanbieden met geavanceerde omnichannel mogelijkheden (meer dan alleen eCommerce).
- Wereldwijd aanwezig zijn.
In de studie werden acht POS-leveranciers over de hele wereld opgenomen, waaronder bekende namen zoals Toshiba, Diebold Nixdorf, NCR, en GK Software.
“Een sterke strategie om klanten op de meest recente versie te houden”
Bij de softwareoplossingen van LS Retail worden de cloudmogelijkheden waardoor klanten altijd de laatste versie hebben specifiek vernoemd. “LS Retail heeft een sterke strategie om haar klanten op de meest up-to-date versie van haar software te houden – haar ‘evergreen train concept’,” stellen auteurs Margot Juros, Research Manager Worldwide Retail Technology Strategies bij IDC, en Dorothy Creamer, Senior Research Analyst bij IDC, in het rapport.
“We zijn vereerd dat we in de kijker worden gezet als belangrijke speler in de software-industrie van supermarktenkassa’s, een zeer geavanceerde en snel evoluerende sector,” zegt Kristjan Johannsson,
Chief Commercial Officer bij LS Retail. “We zijn ervan overtuigd dat SaaS de toekomst is van retailtechnologie en we zijn verheugd dat IDC de waarde erkent die we onze klanten leveren met onze investeringen in innovatieve cloudtechnologie”.
Gebruikt in duizenden supermarkten
De IDC MarketScape focust zich specifiek op LS Central, dat POS-, backoffice- en diepgaande industriefunctionaliteiten in één platform verenigt, waardoor retailers slechts een platform hoeven te gebruiken in plaats van vele, en ze één overzicht hebben. Enkele van de functionaliteiten die specifiek voor supermarkten zijn ontwikkeld, zijn weegschaalintegratie, beheer van verse voeding, elektronische etiketten met gecentraliseerde prijscontrole, integratie met self-checkout machines en ScanPayGo-functionaliteit waarmee klanten hun mobiele apparaat als POS kunnen gebruiken om artikelen te scannen en te betalen.
Momenteel gebruiken meer dan 8.500 kruidenierswinkels, supermarkten en delicatessenzaken de softwareoplossingen van LS Retail om hun bedrijf succesvol te laten draaien. “LS Retail kent een grote klanttevredenheid dankzij de geleverde ondersteuning en het vermogen om de ondersteuning mee te schalen met een groeiend klantenbestand”, vermeldt het rapport, eraan toevoegend dat “LS Retail development teams inzet om ervoor te zorgen dat aan de behoeften van de klant wordt voldaan en dat de systemen optimaal presteren en worden verbeterd. Deze focus op het oplossen van problemen van klanten resulteert in een sterker geloof in de oplossing voor haar retailklanten.”
Kristjan Johannsson is van mening dat klanttevredenheid aan de kern ligt van het succes van LS Retail. “Over de afgelopen drie jaar is, ondanks de uitdagingen die Covid -19 heeft veroorzaakt, onze netto churn op licentieonderhoud onder de 5% gebleven. Zo’n sterke klantenbinding is ongebruikelijk in onze branche, en het is een bewijs van de waarde van onze unified commerce voor boodschappen, en van de hoge kwaliteit van onze klantenservice.”
Meer weten? Neem vrijblijvend contact met ons op via sales@tcog.be of vraag een gratis adviesgesprek aan!